04 Januari 2012

Apa Artinya Azam Tahun Baru


Selamat Tahun Baru Kepada Pembaca Blog Ku... Sejak Kecil Lagi Sesiapa Saja Yang bertanya tentang 'APA AZAM TAHUN BARU KAMU' saya akan tanya balik 'KENAPA PERLU ADA AZAM TAHUN BARU' Kalau Tiada azam dunia akan kiamat kah..?? sebenarnya aku tidak pernah ada azam baru.. aku heran sangat kenapa sebahagian masyrakat kita setiap hujung tahun baru muhasabah diri, kemudia berfikir apa nak di buat tahun berikutnya, setahun sekali baru nak buat azam, itu adalah idea yang paling mengarut...!!!!!
Tanpa azam baru pun dunia tetap sama dan semua ada keyakinan hidup,
bagi pandangan aku sikap menanam azam baru ni hanya ikut-ikutan saja 'orang sibut berkata tentang azam baru, kita pun terikut-ikut...kononnya nak berazam juga,, walaupun kadang-kadang azam2 mereka sedikit mengarut dan mustahil di capai...
Bagi aku, jika nak buat azam, fikir yang besifat harian, bukan yang setahun sekali... 'katakan pada diri setiap ari, bahawa hari esok lebih baik dari hari ini' tidak perlu nak tunggu tahun baru baru nak muhasabah diri... tidak salah kalau setiap malam sebelum memejamkan mata fikirkan apa yang telah berlaku hari ini.. sekiranya ada yg tidak kena, berusaha merubahnya.. jadikan lebih baik dari sebelumnya...


Buat apa Tanam Azam kalau sekadar di bibir.. tidak di tunaikan.. jadi renung-renungkan lah.. ok nak cawww dulu... 

Bagikan

Jangan lewatkan

Apa Artinya Azam Tahun Baru
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Suka dengan artikel di atas? Tambahkan email Anda untuk berlangganan.